27 listopada 2014 Dzień języków obcych

Uczniów klas 4 - 6 prosimy o zapoznanie sie z regulaminem szkolnego konkursu "Dzień języków obcych"

 

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU:

  „DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH”

 27. 11. 2014r.

 

1. TEMATYKA KONKURSU

  1. Klasy IV -VI biorące udział w konkursie  wykonują  plakaty  prezentujące i  promujące kraje, które wcześniej wybrali wspólnie z nauczycielami języków obcych:

- klasa IV – Hiszpania,

- klasa V – kraje DACH , czyli niemieckojęzyczne,

- klasa VI – Wielka Brytania i kraje anglojęzyczne.

 Twórcy plakatów  powinni uwzględnić w swoich pracach następujące  elementy:

- barwy narodowe danego państwa  np. w formie flagi, herbu itp.,

- symbol lub symbole, ciekawostki kojarzące się z danym państwem (np. charakterystyczne budowle architektury, typowe potrawy, śmieszne powiedzonka, idiomy, ciekawostki, słynni ludzie itp.),

- liczy się pomysłowość i oryginalność, poprawność merytoryczna oraz poczucie humoruJ.

 

  1. Następnym elementem rywalizacji jest przygotowanie przez każdą z klas stoiska promującego wybrane państwo.

Zadaniem każdej klasy jest także ułożenie wierszyka, rymowanki, która będzie zachwalać i wyjaśniać dlaczego warto i trzeba uczyć się języków obcych, a zwłaszcza języka angielskiego i niemieckiego oraz wygłoszenie go podczas spotkania w sali gimnastycznej.

 

  1. Kolejnym elementem jest wytypowanie przez klasę 3 osób do drużyny reprezentującej ją  w quizie. Drużyna będzie odpowiadać na pytania i brać udział w różnych zadaniach. Wszystkie pytania i zadania będą dotyczyć tylko i wyłącznie kraju (i języka), który dana klasa reprezentuje.

 

  1. Następny element to przygotowanie i prezentacja, np. scenek, piosenek, skeczy, strojów, charakterystycznych motywów, muzyki, tańców itp., dotyczących danego kraju.

 

  1. Oceniany będzie również doping i zachowanie klas dopingujących (uczniowie mogą np. przygotować małe flagi, założyć elementy garderoby - szaliczki, koszulki, czapeczki namalować drobne elementy na twarzach itp.)

 

2. CELE KONKURSU

- popularyzacja wiedzy na temat języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem języków nauczanych w naszej szkole,

- aktywizacja  i motywowanie uczniów do nauki języków obcych,

- uświadomienie dzieciom roli, znaczenia znajomości języków we współczesnym świecie,

- rozwijanie kreatywności, pasji, zainteresowań,

-  rozwijanie plastycznych talentów uczniów,

- kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji,

- integrowanie społeczności klasowej i szkolnej,

- kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,

- podnoszenie jakości pracy szkoły.

 

3. TECHNIKA WYKONANIA I INFORMACJE DODATKOWE

- Plakat może być wykonany dowolną techniką plastyczną  np.:  pastele, farby plakatowe, wycinanki, wydzieranki, grafiki komputerowe, kolaż, zdjęcia itp.

- Plakat może być wykonany w formacie dowolnym.

- Na odwrocie plakatu powinny znajdować się informacje o  autorach prac (imię i nazwisko, klasa).

-Flagi powinny być wykonane estetycznie i bezbłędnie (zawierać charakterystyczne elementy i symbole).

- Podobnie pozostałe elementy typu: potrawy, symbole, charakterystyczne zwroty językowe, muzyka (fragmenty) –powinny być krótko, treściwie omówione i zaprezentowane publiczności.

 

4. OCENA PLAKATÓW I WYSTAW - STOISK

 Komisja konkursowa dokona oceny prac uwzględniając następujące kryteria: oryginalność, estetyka wykonania pracy, sposób przekazu tematu, różnorodność, poprawność merytoryczna.

 

5. OGŁOSZENIE WYNIKÓW I PREZENTACJA PRAC

 Plakaty, występy i odpowiedzi drużyn zostaną nagrodzone. Sędziowie wybiorą również najlepiej dopingującą drużynę –klasę, która zostanie nagrodzona.  Prace zostaną zaprezentowane na wystawie, którą będzie można obejrzeć  w trakcie obchodów Dnia Języków w naszej szkole.

Opiekunowie konkursu: Katarzyna Lewandowska–Staroń, Krystian Kędziora

 

 

 

NA GÓRĘ