Uczniów klas 4 - 6 prosimy o zapoznanie sie z regulaminem szkolnego konkursu "Dzień języków obcych"
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU:
„DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH”
27. 11. 2014r.
1. TEMATYKA KONKURSU
- Klasy IV -VI biorące udział w konkursie wykonują plakaty prezentujące i promujące kraje, które wcześniej wybrali wspólnie z nauczycielami języków obcych:
- klasa IV – Hiszpania,
- klasa V – kraje DACH , czyli niemieckojęzyczne,
- klasa VI – Wielka Brytania i kraje anglojęzyczne.
Twórcy plakatów powinni uwzględnić w swoich pracach następujące elementy:
- barwy narodowe danego państwa np. w formie flagi, herbu itp.,
- symbol lub symbole, ciekawostki kojarzące się z danym państwem (np. charakterystyczne budowle architektury, typowe potrawy, śmieszne powiedzonka, idiomy, ciekawostki, słynni ludzie itp.),
- liczy się pomysłowość i oryginalność, poprawność merytoryczna oraz poczucie humoruJ.
- Następnym elementem rywalizacji jest przygotowanie przez każdą z klas stoiska promującego wybrane państwo.
Zadaniem każdej klasy jest także ułożenie wierszyka, rymowanki, która będzie zachwalać i wyjaśniać dlaczego warto i trzeba uczyć się języków obcych, a zwłaszcza języka angielskiego i niemieckiego oraz wygłoszenie go podczas spotkania w sali gimnastycznej.
- Kolejnym elementem jest wytypowanie przez klasę 3 osób do drużyny reprezentującej ją w quizie. Drużyna będzie odpowiadać na pytania i brać udział w różnych zadaniach. Wszystkie pytania i zadania będą dotyczyć tylko i wyłącznie kraju (i języka), który dana klasa reprezentuje.
- Następny element to przygotowanie i prezentacja, np. scenek, piosenek, skeczy, strojów, charakterystycznych motywów, muzyki, tańców itp., dotyczących danego kraju.
- Oceniany będzie również doping i zachowanie klas dopingujących (uczniowie mogą np. przygotować małe flagi, założyć elementy garderoby - szaliczki, koszulki, czapeczki namalować drobne elementy na twarzach itp.)
2. CELE KONKURSU
- popularyzacja wiedzy na temat języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem języków nauczanych w naszej szkole,
- aktywizacja i motywowanie uczniów do nauki języków obcych,
- uświadomienie dzieciom roli, znaczenia znajomości języków we współczesnym świecie,
- rozwijanie kreatywności, pasji, zainteresowań,
- rozwijanie plastycznych talentów uczniów,
- kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji,
- integrowanie społeczności klasowej i szkolnej,
- kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
- podnoszenie jakości pracy szkoły.
3. TECHNIKA WYKONANIA I INFORMACJE DODATKOWE
- Plakat może być wykonany dowolną techniką plastyczną np.: pastele, farby plakatowe, wycinanki, wydzieranki, grafiki komputerowe, kolaż, zdjęcia itp.
- Plakat może być wykonany w formacie dowolnym.
- Na odwrocie plakatu powinny znajdować się informacje o autorach prac (imię i nazwisko, klasa).
-Flagi powinny być wykonane estetycznie i bezbłędnie (zawierać charakterystyczne elementy i symbole).
- Podobnie pozostałe elementy typu: potrawy, symbole, charakterystyczne zwroty językowe, muzyka (fragmenty) –powinny być krótko, treściwie omówione i zaprezentowane publiczności.
4. OCENA PLAKATÓW I WYSTAW - STOISK
Komisja konkursowa dokona oceny prac uwzględniając następujące kryteria: oryginalność, estetyka wykonania pracy, sposób przekazu tematu, różnorodność, poprawność merytoryczna.
5. OGŁOSZENIE WYNIKÓW I PREZENTACJA PRAC
Plakaty, występy i odpowiedzi drużyn zostaną nagrodzone. Sędziowie wybiorą również najlepiej dopingującą drużynę –klasę, która zostanie nagrodzona. Prace zostaną zaprezentowane na wystawie, którą będzie można obejrzeć w trakcie obchodów Dnia Języków w naszej szkole.
Opiekunowie konkursu: Katarzyna Lewandowska–Staroń, Krystian Kędziora